2014/04/12

HP kevät 2014

Ihana palata blogin puolelle sisustusjuttujen parissa. Pitkän hiljaisen jakson jälkeen voisin oikeasti ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella enemmän ja laittaa postauksiin kuviakin. Ja tässä nyt tulee muutama. Mulla oli perjantaina kahen tunnin välissä yks hypäri ja kävin silloin piipahtamassa Stockan Hulluilla päivillä. Ja tässä ostokset, joista olen niin iloinen!





Vaikka kyse ei sisustusjutusta ollutkaan niin Tove Janssonin Kesäkirja eli Sommarboken oli pakko ostaa, kun sen hinta oli vain 3,90€. Kaiken lisäksi nyt pääsen palauttamaan mieleen ruotsin kielen pitkän tauon jälkeen (ruotsin opiskelussa tulee vuoden väli, koska vasta ensi syksynä mulla on taas ruotsin kursseja). Kirjan kieli on suomeksi niin yksinkertaista, että uskon ton ruotsinkielisenkin olevan luettu ihan hetkessä.


Pentikin Kasvimaa-keittiöpyyhkeitä katselin Hullujen päivien nettikatalogista ja niiden yksinkertainen mustavalkoinen väriskaala ja kuviointi miellyttivät heti silmää.



Pääsyy, miksi Hulluille päiville lähdin, oli alennetetut Iittalan Kastehelmi-sarjan osat. Nuo pienet kipot olivat vain 8,60€ kappale, joten otin niitä heti neljä. Myöhemmin toivon saavani jostain niitä 17,5 cm halkaisijan kokoisia lautasia ainakin kuusi kappaletta, koska olen ajatellut niitä jälkiruokalautasiksi. Myös pari sellasta isointa lautasta olisivat aivan ihania jollakin puisella, kuluneella pöydällä tarjoilulautasina...



Viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä löysin pitkään puuttuneen Muumi-kulhon! Muumi Seikkalu-sarjan valmistus on lopetettu viime vuonna ja siksi sitä ei oikein enää löydä kaupoista ja pelkäsin jo, että mun "sarja" jää vajaaksi. Mulla on ennestään kaksi mukia ja yksi tällainen kulho ja toinen kulho oli siis saatava mukille kaveriksi. Stockalla sitten onneksi näin vielä tällaisen! Niitä oli enää kolme jäljellä ja nappasin yhden itselleni. Maksoihan se paljon, mutta nyt ei ole enää huolta, ettenkö saisi sitä. 

Kauhean materialististahan tämä on, mutta lohduttaudun sillä, että lähestulkoon kaikki, mitä mä ostan, on ainakin jossain määrin käyttötavaraa ynnä muuta hyödyllistä. Joten silloin tällöin tällainen ostelu sallittakoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!