2012/04/11

the gleam in your eyes

405022_360983313937339_100000770213204_922341_36414292_n_large

Mä huomaan, että mun vapaa-aika on tainnu loppua. Edessä on suuri määrä kokeita (niin kurssi kuin valtakunnallisia) ja sanareita, äikän tutkielma, BG-lopputyö...
Äikän tutkielmaa varten luen Tove Janssonin Kesäkirjaa, josta teen jonkinsortin analyysin.
BG-lopputyötä ei oo pakko tehdä, mutta sillä voi nostaa numeroa (josta mulla nyt ei ole huolta) ja lukioon menevien ois hyvä tehdä se. Ajattelin tehdä kyseisen työn maailman eri uhanalaisista lajeista. Mä niin toivoin, ettei tota lopputyötä ois tullu ollenkaan! Äikän ja tän työn palautus on peräkkäisinä päivinä heti toukokuun alussa.

Il_570xn.327909424_large

Valtakunnalliset kokeet on sekä saksasta että enkusta ja enkussa ollaan sovittu niin, että toi valtakunnallinen korvaa sen varsinaisen kokeen. Meiän ei siis tarvii onneks tehdä tuplakoetta. Mut se valtakunnallinen on jo ens keskiviikkona!
Saksan suulliset kokeet alkaa ens maanantaina ja mulla on kova yritys päästä viimestään ens viikon tiistaina tekee sen, ettei sit tarvii murehtii sitä enää. Saksan puhuminen voi tuottaa vaikeuksia, ku sitä ei oo harjoteltu lähestulkoon yhtään ja mulla on tapana kääntää asioita päässä aina englanniks. Siihen kieleen mä kumminkin törmään joka päivä enemmän tai vähemmän.
Kemian osalta en jaksais käydä läpi niitä kaikkia alkaaneja, alkeeneja ja alkyyneja ja sitä iänikusta hiilen kiertokulkua, mua ei kiinnosta!

Tumblr_lefff4qdhd1qd3sjuo1_500_large_large

Ja sit matikka.. Murtolukuja ja prosenttilaskentaa. Voiks tää olla enää yhtää rasittavampaa??
Mä en myöskää tykkää yhtään, ku mulla on kolme kasin aamua peräkkäin (ma-ti-ke). Mulle vaan ei sovi aikaiset herätykset (en kyl varmaa oo ainoo).
Liikassa on tulossa kuntotestit noin kolmen viikon päästä ja niihin vähän treenailen lihaskuntoa Taiston avulla (käykää tsekkaamassa Nuoren Suomen sivuilta).
Semmoisia ikäviä uutisia kans, että en päässy mihinkään Protun leiritiimiin, ku hakijoita ja halukkaita on niin paljon. Mä en myöskään saanu sitä kesätyöpaikkaa, jota hain yheltä jäätelökioskilta. Ja se mun mekkokin on myöhässä. Ootan sitä joka päivä tulevaks ja oon totaalisen väsyny tähän odottamiseen. Ja niin, sitäkin mä oon, nimittäin VÄSYNYT.

Tumblr_m2anttg28l1r4ri63o1_500_large

Kuulostaa kauheelta, mutta optimistina mä en anna noiden harmaiden ja ikävien ajatusten (tosiasioiden..) masentaa mun mieltä. Tässähän on paljon hyvää tulossa! :D Koulu antaa sitä paitsi rutiineja, järkevää tekemistä ja kehittää sosiaalisia suhteita. Kevät tulee ihan väistämättä, vaikkakin hitaasti. Ja on noista kokeista ja muista tehtävistä hyötyä, koska kun ne on saanu tehtyä ajoissa ja siististi, tulee ylpeä ja helpottunut olo. Ja en mä onneks kesällä ihan toimettomana istuskele: mulla ois niitä kirjoja, jotka pitäis saada luettua, voin ja menenkin äidilleni kesätöihin (se on vähintä, mitä voin tehdä hänen puolestaan<3) ja aion myös laittaa itseni Protun jälkirekrytointiin, jonka kautta mulla on viimeinen mahdollisuus päästä vetämään leiriä.

Tumblr_lzyr7zynpo1r990z2o1_500_large

Huomenna mulla on koulutiedotus, viimeinkin! Vielä ei jännitä, miten se tulee menemään, mutta se työsarka, mitä sen eteen on tehtävä, on edelleen tekemättä.. Mutta parhaimmassa tapauksessa saan Protulle lisää leiriläisiä ja antaa muille hienoja kokemuksia, jos he vaan lähtevät leireille. Oon just syöny ruoan ja mulla on kaapissa jemmassa Domino-keksejä jälkkäriks :P DOMINO on DOMINO, vain jos siinä lukee DOMINO ;) Ja täällä blogipuolellakin sattuu ja tapahtuu koko ajan. Oon löytäny kivoja ja mielenkiintoisia uusia blogeja seurattavaks. Toivottavasti tän munki blogin löytäny joku ja pitäny siitä :))
Se, mistä oon myös tosi innoissani ollu, on kaikki Disney -elokuvat ja niihin liittyvät jutut, kuten Disneylandit ;) Mun kaverit ainaki tietää, mistä puhun. Disneyn leffoissa on sitä jotain ihastuttavaa taikaa, joka niistä onneks ei katoa koskaan.

Tumblr_m2bftg3tfe1rts8gwo1_500_large

Tää video nyt ei liity mitenkään tohon yllä olevaan tekstiin, mut tää on hieno :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!